Käyttöehdot
Tilaus- ja toimitusehdot
Hinnat
Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeästi virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon. (Oikeustoimilaki 32§)
Tilaus
Tilauksen voi tehdä käyttäen sivuilta löytyvää ostoskoria.
Tilaajan tulee olla 18 -vuotta täyttänyt. Alaikäisen tilaajan tulee pyydettäessä osoittaa holhoojan allekirjoittama valtakirja tilauksen tekemiseen.
Tilauksen voi maksaa kokonaan tai jos haluat maksaa osa-maksuna, ole yhteydessä meidän asiakaspalveluun.
Toimitus
Toimitus tapahtuu joko Matkahuollon, Schenker tai Postin kautta, ennakkoon maksettuna verkkopankkiin tai luottokortilla Holvin maksupalvelun kautta.
Postilla, Schenkerillä tai Matkahuollolla toimitetuista tilauksista saat automaattisen ilmoituksen läheTerms & Conditionstyksestä, josta ilmenee myös Postin seurantakoodi.
Toimitusaika
Pyrimme aina toimittamaan tilatut tuotteet sivuilla mainittuun toimitusaikaan.
Pyrimme ilmoittamaan mikäli tilauksen käsittelyaika on luvattua pitempi sähköpostitse. Mikäli jostain syystä emme ota yhteyttä kyseisen ajan jälkeen niin voit aina ottaa yhteyttä meidän asiakaspalveluun. Yhteydenpidon takaamiseksi asiakas on velvoitettu ilmoittamaan yhteystietonsa, josta on helposti tavoitettavissa.
Takuuehdot
- Tuotteidemme takuu on se mitä toimittaja on tuotteelleen määrittänyt, yleisesti 1 vuoden takuu.
- Takuu alkaa aina ostopäivästä. Pääsääntöisesti vaihdamme viallisen tuotteen samanlaiseen tai korvaavaan vastaavilla ominaisuuksilla varustettuun tuotteeseen.
- Vaihdetun tuotteen takuu ei ala alusta, vaan jatkuu alkuperäisen ostopäivän mukaisesti.
- Takuu ei korvaa kulumisesta, ohjelmisto-, asiakkaan omasta asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja.
- Takuutuotteen tulee aina olla alkuperäisessä kunnossa. Kaikki asiakkaan suorittamat tuotteeseen kohdistuvat muutokset eväävät takuun kyseiseltä tuotteelta.
- Takuupalautuksissa on aina ensin otettava yhteyttä meidän asiakaspalveluun. Paluuviestissä saat tarkemmat palautusohjeet. Tarkastamme aina ensin tuotteen kerrotun vian osalta. Palautuksiin on liitettävä yhteystiedot, vikaseloste ja kopio kuitista. Palautukset on pakattava huolella!
- HUOM! Aiheettomasta takuupalautuksesta veloitamme 30 € käsittelykulut, sekä Shenkerin, Matkahuollon tai Postin perimät toimituskulut.
- PikaDiilit ei ota mitään vastuuta tuotteiden käytössä sattuneista tapaturmista tai aineellisista vahingoista.
Peruuttamis ja palautusehdot
- Tuotteillamme on 14 päivän peruuttamis ja vaihto-oikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Peruuttamisoikeutta laskettaessa mukaan luetaan viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien vastaanottopäivä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruuttamisesta on tehty määräajassa.
- Peruuttamisesta voi ilmoittaa vapaamuotoisesti. Ilmoituksen voi tehdä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@pikadiilit.fi tai postitse osoitteeseen PL 3, 15561 Nastola. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman yksiselitteistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että peruuttamisilmoitus on tehty. Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä.
- Asiakkaan velvollisuus on näyttää tuotteiden vastaanottopäivä, esimerkiksi lähetystoimittajan kuitin avulla.
- Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.
- Peruuttamisoikeus ei koske sellaista sinetöityna toimitettua tietokoneohjelmaa, peliä, äänitallennetta tai kuvatallennetta, esinettä tai ohjelmaa jota voi kopioda jonka sinetti on avattu. Peruuttamisoikeus ei koske myöskään sellaista sinetöitynä toimitettua hygieniatuotetta (esim. nappikuulokkeita), jonka sinetti on avattu. Peruuttamisoikeus ei lisäksi koske tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi asiakkaan henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi. Asiakas voi menettää peruuttamisoikeutensa myös muissa kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §: ssä säädetyissä tapauksissa.
- Mikali asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Tällöin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa.
- Tuotteiden palauttaminen on ensisijaisesti asiakkaalle maksutonta. Tuotteet on palautettava hyvin pakattuna annettujen ohjeiden mukaisesti. PikaDiilit pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta palautuskulut, mikäli tuote on selvästi käyttöönotettu tai palautus on muuten aiheeton. Tuotteet on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määrääika on noudatettu, jos asiakas lähettää tuotteet takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
- Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Tuotepakkaus on avattava siististi, alkuperäiset pakkaus- ja suojamateriaalit säilyttäen. Mahdollisista kuljetusvaurioista on tehtävä välittömästi vahinkoilmoitus meidän asiakaspalveluun.
- Jos asiakas peruuttaa sopimuksen, PikaDiilit palauttaa asiakkaalle kaikki asiakkaalta saamansa suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että asiakas on valinnut edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan) viivytyksettä joka tapauksessa palautusprosessi aloitetaan 14 päivän kuluttua PikaDiilin saatua peruuttamisilmoituksen. PikaDiiilit suorittaa palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä tilauksessa, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, joka tapauksessa siten, ettei asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. PikaDiilit voi kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes PikaDiilit on saanut tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin.
Maksamisen turvallisuus ja henkilötietojen käsittely
Suosittelemme kirjautumista järjestelmäämme ennen tilauksen tekemistä. Asiakkaasta tallennetaan seuraavat tiedot asiakasrekisteriin: nimi, osoite, puhelinumero, sähköpostiosoite, käyttäjätunnus, salasana, sekä asiakkaan IP -osoite.
Emme käytä asiakkaan antamia yhteystietoja suoramarkkinointiin ilman asiakkaan antamaa hyväksyntää.
Emmekä luovuta asiakkaidemme tietoja kolmannelle osapuolelle ilman viranomaisen määräystä.
Verkko ja luottokorttimaksut hoituvat keskitetysti Holvin maksupalvelun kautta. Tuettuina ovat kaikki yleisimmät verkkopankkimaksut sekä luottokorteista Visa ja Mastercard.
Verkko ja luottokorttimaksuista järjestelmämme ei kerää tili tai luottokorttitietoja.
Riitojen ratkaisu
Ensisijaisesti pyrimme ratkaisemaan kaikki riitatilanteet neuvottelemalla asiakkaan kanssa sähköpostitse.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi ) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan ( www.kuluttajaneuvonta.fi ).